Tréninkové doporučení

 V termínu od 22. do 28.7. probíhá volný týden. První řízené tréninky budou probíhat od 12.8.

 

Minimální tréninkové dávky pro jednotlivé sportovce v termínu od 29.7. do 31.8. se odvíjejí od tréninkového vývoje na soustředění po předvedení výkonu na MČR v Račicích.

Vyžaduji psaní tréninkového deníku!

 


Jahoda Filip a Niebauer Jakub:

záleží na situaci, zda bude na OH naděje znovuotevřena disciplína, na kterou by se měli nominovat. V opačném případě doporučuji nedělat příliš velké volno. Předvedené výkony v Račicích ukazují zaměření výkonu pouze na šetření sil a závěry závodů. Nebylo trénováno dostatečně vysoké tempo jak na kiláku tak na pětistovce a průměrně vedený start. Dvoustovka byla překvapivě lepší.

Tréninkové doporučení: dvakrát týdně posilka max 30min a dle chuti, dvakrát týdně běh kolem 5km. Na vodě opakovací tréninky na nácvik TT a to jak se startem, tak bez startu. Tréninky PV a RV doporučuji od září.

 


Jahoda Matouš:

Na soustředění se plán velmi přibližoval právě Matoušovo potřebám. Na MČR výrazně dobře jetá dvoustovka, na ostatních tratích přepálené starty, ale neberu to jako chybu, spíše jako nízká úroveň silové vytrvalosti. Na deblu s Matějem velmi pěkné zlepšení.

Tréninkové doporučení: obden posilka vlastní vahou, dvakrát do týdne intenzivní běhy 2-3km nebo kopce v délce 2min. Na vodě nácvik tempa na 500m – po startu nasadit vysoké tempo a jet ho co nejdéle.

 


Soukup Matěj:

Velké zlepšení na soustředění se snahou ujet co nejvíce úseků ve slušné kvalitě. Na závodech vzestup na všech tratích. Chybí síla na zrychlení lodě a silová vytrvalost.

Tréninkové doporučení: obden posilka aspoň 15 min. s důrazem na shyby a TRX na přítahové cviky. Běh nebo kolo na střední nebo nízké intenzitě minimálně jednou týdně 3-5km. Na vodě s kýmkoliv, využiješ všechny typy tréninků.

 


Lehner Jenda:

Překvapení soustředění. Konečně se umí rozjet na velmi slušnou úroveň. Na MČR se ještě v pátek projevovala únava ze soustředění. Na dvoustovce vyloženě exceloval. Je potřeba zafixovat techniku a úseky se starty probouzet projevenou rychlost.

Tréninkové doporučení: posilka obden vlastní vahou, vzpomeň si na některé cviky ze zimy. Běh ti opravdu chybí, stačí pomalé tempo nebo výlety na kole. Na vodě trénink každý den kdy to bude možné. Upřednostňuj tréninky startů a pomalé vytrvalosti.

 


Kodet Honzík:

Jak na soustředění tak na MČR se projevuješ velikou snahou i intenzitou výkonu, bohužel technika pádlování je žalostná a beru to jako mojí chybu.

Tréninkové doporučení: kompenzační cvičení, strečink a každý den na vodu nacvičovat techniku pádlování. To že pádluješ jen rukama tě děsně omezuje. Využívej rotace celého těla a jezdi lehce!

 


Voráček Jára:

Soustředění zanechalo pozitivní vliv, které si využil hlavně na deblu, kdy si vydržel dlouhou dobu slušně vysoké tempo.

Tréninkové doporučení: běh dle chuti, posilka vlastní vahou 2 krát do týdne, voda jako Jenda

 


Filip Kůs:

Když jedeš s Kubou na deblu, tak do toho dáváš obrovskou intenzitu a jsi v deblu velmi platný, protože zabereš v okamžiku záběru, kdy to i Kubovi pomůže. Máš obrovský cit pro vodu, umíš jet na vlně i kachně, ale nedá se na to koukat. Na singlu máš děsně krátký záběr a chybí ti hodně z rotačního pohybu, hlavně v dolní polovině těla.

Tréninkové doporučení: obden posilka vlastní vahou a delší běh na nízké intenzitě nebo kolo. Na vodě trénink techniky, pokud možno denně!

 


Kočandrlová Johana:

Na soustředění bylo příliš mnoho úseků, které tě brzo unavily a pak se únava sčítala. Na MČR byly ještě ve čtvrtek únava vidět. Pak už jsi se rozjela slušně a výsledky byly výborné. Před závody potřebuješ delší pauzu, ale ne úplné volno.

Tréninkové doporučení: pomalé, ale krátké běhy nebo kolo, posilka vlastní vahou obden a pokud půjdeš s Nellou, tak stejné cviky. Dodržuj aspoň dva dny úplného volna týdně. Na vodě jako Matouš.

 


Kočandrlová Nella:

Velmi mě potěšilo, že sis na soustředění udržovala intenzitu úseků podle intuice. Soustředění ti hodně pomohlo, větší pádlo už zvládneš, ale nesmíš přestat trénovat! Na deblu si objevila nový přístup k pádlování v zadní díře, tak to nezapomeň.

Tréninkové doporučení: v posilce dvkrat v tydnu rotační cviky na TRX, Bosu, medicimbál, kladka za krk, a cokoliv na hrazdě. Běh ti stačí dvakrát v týdnu kolem rybníka s důrazem na závěr. Na vodě to chce aspoň 3 krát týdně a typ úsekú jako Matouš a Johana.

 


Tobrmanová Anička:

Konečně ses rozjela, tvoje tělo ale dokáže jet ještě podstatně rychleji. Překvapení na soustředění i na MČR. Chybí ti jen síla na pádle jak při startu tak při potřebě zrychlit. Ale začínáš jet hodně kvalitní záběr.

Tréninkové doporučení: dlouhé běhy nebo kolo na nízké intenzitě, posilka obden cokoliv, na vodě jako Matouš.

 


Kodetová Tereza:

Na soustředění si trénovala hlavně techniku pádlování na kanoi, ale makala si i na kajaku. Evidentně ti to prospělo na obou lodích. Zvedla se ti síla na záběru a to se ti bude hodit i na kanoi.

Tréninkové doporučení: delší běhy 3-5km středním tempem aspoň 2xtýdně. Posilka obden vlastní vahou, trenink stability na balančním polštářku denně. Na vodě jen nácvik jízdy na kanoi podle tréninků ze ze soustředění.


Mullerová Anežka:

Na soustředění byly pro tebe ideální dávky tréninku s pomalejší skupinou. Jedeš pěknou technikou, ale zkracuješ záběr těsně nad vodou a do záběru ti chybí síla. Na MČR standardní výkon, nic si nepokazila.

Tréninkové doporučení: snaž se jít každý den s někým na trénink a dělej s ním co se ti bude líbit. Všechny tréninky ti prospějí.

 


Hnídková Aneta:

Na soustředění si dostala větší pádlo a vyloženě ti sedí. Pořád se na lodi bojíš a když vynecháš trénink, tak se vratkost hned vrátí. Na MČR velké zlepšení, už ti neujíždí celé pole o několik bojek, ale jen o kousek. Má to dobré směrování.

Tréninkové doporučení: každý den se snaž jít s někým na vodu, ať se ti zafixuje stabilita, běhej s Adélkou a cvič obden vlastní vahou.

 


Ostatním mladším závodníkům doporučuji dvakrát v týdnu se jít proběhnout a obden si zacvičit. Tréninky na vodě s trenérem budou až od 12.8.

 

Musíme se připravit na posledních pár závodů sezóny, tak nevynechejte moc dlouhý čas, ať se Vám jezdí dobře.

 

Marek